10 prostych trików może sprawić, że zaczniesz w końcu spać jak suseł.


Nie możesz spać? A czy Twoje łóżko jest na pewno w dobrym miejscu?

Jeśli źle śpisz, to może pora przyjrzeć się temu jak i gdzie śpisz. Sprawdź, czy nie popełniasz jednego z poniższych błędów i popraw jakość swojego snu.

1) Nie śpij pod oknem.

A jeśli już musisz, to staraj się, by to okno było otwarte tylko wtedy, gdy tam nie leżysz. Najlepiej zawieś na stałe zaciemniającą grubą kotarę, im grubsza tym lepsza.

2) Absolutnym zakazem jest spanie na linii drzwi- okno.

Z takiego miejsca uciekaj. Energia, która tam się pojawia, jest zbyt intensywna dla wypoczynku. To jak spanie w przeciągu.

3) Postaw łóżko tak, by zawsze bez wysiłku i konieczności odwracania się, widzieć drzwi.

Zapewni Ci to poczucie bezpieczeństwa i większy komfort podczas snu.

4) Niech za Twoją głową będzie ściana, unikaj pustej przestrzeni.

Głowa nie będzie miała ochrony i możesz czuć się niestabilnie. Brak ściany można prowizorycznie rozwiązać dużym zagłówkiem, ale to tylko półśrodek.

5) Zadbaj o to, by nad Tobą podczas snu nic nie wisiało.

Zdarzyło mi się już widzieć sypialnię, w której właściciele mieli nad głowami rząd wiszących szafek wypchanych gratami. Zgadnijcie czy dobrze spali? Po prostu zgroza!

6) Koniecznie wyrzuć z sypialni telewizor.

Po pierwsze emituje szkodliwe pole elektromagnetyczne, po drugie zbyt pobudza energię tam, gdzie powinien być spokój, stąd prosta droga do bezsenności.

7) Rośliny, jak wiadomo, w nocy zabierają tlen i z tego powodu powinno się ich unikać w sypialni.

Ale być może nie wiesz, że istnieją pewne gatunki, które w nocy tlen produkują! Do takich należą: aloes, orchidea, sansewieria, skrzydłokwiat, drzewko szczęścia, storczyk. Z puntu widzenia feng shui najbezpieczniejszy będzie grubosz – czyli drzewko szczęścia, ponieważ ma delikatne okrągłe listki.

8) Postaraj się utrzymywać w sypialni ład.

Nie gromadź setek przedmiotów koło swojego miejsca wypoczynku. Wszystko, co tam będziesz trzymać, może powodować, że myśląc nad tym, co już zostało zrobione i jest jeszcze do zrobienia, nie będziesz mógł zasnąć.

9) Śpij w ciemnym pomieszczeniu i kładź się przed godziną 24.

Jak wiadomo, światło pobudza mózg do działania, więc ten zamiast udać się na spoczynek, będzie Cię bombardował myślami. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, gorąco zachęcam do przeczytania tego świetnego artykułu. Podczas ciemności pomieszczenie wypełnia się energią yin – to ta, która koi, ochrania i pozwala na odpoczynek.

10. Jeśli łapiesz się na tym, że co wieczór analizujesz, co musisz zrobić i o czym pamiętać następnego dnia - miej w pogotowiu kartkę i długopis, spisz wszystko i idź spać ze spokojną głową.

I dobrej nocy! :-)

Podziel się






Zobacz również